
Джерело: delo.ua
Російська хакерська атака на державні реєстри України негативно вплинула на роботу банків. Деякі клієнти фінустанов не можуть відкривати рахунки чи брати кредити.
Про це повідомили в НБУ на запит “Інтерфакс-Україна”.
Зазначається, що атака не повпливала на роботу НБУ й усі системи регулятора працюють належним чином. Утім банки звітують про неможливість відкрити банківські рахунки або видавати нові кредити через закриття доступу до реєстрів.
У НБУ нагадали, що український банкінг не вперше стикається з обмеженням доступів до реєстрів – доступи обмежували також на початку повномасштабного вторгнення. Тоді НБУ надавав фінустановам окремі роз’яснення щодо проведення операцій.
“Зараз готується аналогічний лист для банківської системи”, – підкреслили в НБУ.
ПриватБанк використовує альтернативні джерела інформації
Державний ПриватБанк до відновлення роботи державних реєстрів після російської кібератаки використовуватиме альтернативні джерела інформації для забезпечення стабільної роботи фінустанови.
“Для стабільної роботи послуг і продуктів банку фахівці працюють з використанням альтернативних джерел інформації на період до повного відновлення діяльності реєстрів”, – повідомив член правління ПриватБанку з корпоративного бізнесу та МСБ Євген Заіграєв.
Він не уточнював, якими саме альтернативними джерелами інформації користується фінустанова, додавши, що банк надає всі важливі сервіси клієнтам у штатному режимі.
“За моєю інформацією, хакерська атака ворога на реєстри Мін’юсту не призвела до жодних видимих наслідків для функціонування фінансової системи країни. monobank працює у звичайному режимі”, – прокоментував наслідки кібератаки співвласник monobank Олег Гороховський.
Водночас джерело агентства на банківському ринку поінформувало про труднощі у відкритті рахунків бізнесу у зв’язку з неможливістю проведення повноцінної ідентифікації через відсутність можливості звірити заявлені клієнтом дані в реєстрі юросіб.
За його словами, ситуація з фізособами краща, проте фінустанова не має змоги перевірити наявність особи в реєстрі боржників, що також перешкоджає відкриттю їй рахунку в банку.
Нагадаємо, що вдень 19 грудня стало відомо про припинення великої кількості електронних державних послуг, що здійснюються через сервіс “Дія”. Спочатку влада заявила про “технічні роботи” з “оновлення держреєстрів”, однак пізно ввечері було офіційно визнано, що причиною стала масштабна російська кібератака.
Вранці 20 грудня Міністерство юстиції та Служба безпеки України провели прес-конференцію, де надали попередні коментарі щодо інциденту, зокрема щодо складності ситуації, долі ймовірно ураженого резервного серверу, який зберігався в Польщі, та подальших дій Мін’юсту з відновлення роботи реєстрів.